2013 תהיה שנת שיא בתשתיות. בשנה הבאה יגדל היקף הפרויקטים בכבישים לשיא כל הזמנים בסך של למעלה מ-6 מיליארד שקל. בין הפרויקטים שיצאו לדרכם השנה – מחלפים חדשים בכביש 31, בהם חורה, מולדה ויתיר. "החברה הלאומית לדרכים", שקיבלה אחריות להקמת מסילות רכבת שינתה השבוע את שמה ל"נתיבי ישראל.
חברת "נתיבי ישראל" תשלים עד תום שנת 2012 בניית 5 מחלפים חדשים ותחל בהקמת 13 מחלפים נוספים. במקביל השלימה החברה השנה את פיתוחם של 160 ק"מ נתיבים חדשים, באמצעות סלילת כבישים חדשים, הרחבת כבישים קיימים והוספת מחלפים. בזכות כושר הביצוע של החברה בתחום הכבישים הועברו לאחריותה תחומי תחבורה נוספים:תכנון והקמת מסילות רכבת, תחנות נוסעים, חשמול מסילות, הקמת שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית. בעקבות התפתחות החברה לתחומים חדשים החליט דירקטוריון החברה לעדכן את שם החברה בהתאם לפעילות ההנדסית החדשה שלה ולשנות את שמה ל"נתיבי ישראל".
ברשימת הפרויקטים שהחברה תתחיל השנה, נמצאים באיזור הנגב, מחלפים חדשים שיוקמו לארכו של כביש 31, בהם חורה, מולדה ויתיר. בין הפרויקטים שיסתיימו, נמצאים צומת כנות (כביש מס' 7) וחולות אשדוד (כביש מס' 4) וחלק מכביש 31 החדש.
שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי "הכבישים ומסילות הרכבת שחברת "נתיבי ישראל" מקימה בקצב מואץ, מקצרים מרחקים בין המרכז לפריפריה. כשתשלים חברת "נתיבי ישראל" את תכנית העבודה שלה, מסילות רכבת וכבישים מהירים יתחברו זה לזה ויהפכו את הנסיעה מבית שאן בצפון וערד בדרום לכיוון מרכזי תעסוקה למהירה וקלה יותר".
מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" שי ברס: "תנופת העשייה של חברת "נתיבי ישראל", מורגשת לכל אורכה של המדינה. קרוב למאה פרויקטים, כבישים ומסילות, נבנים בתקופה זו במקביל.
גם בשנת 2012 עמדה החברה בכל יעדיה ומימשה 100% מהתקציב, המסתכם בשנה זו בסכום שיא של כ-5.5 מיליארד שקל במזומן. בשנת 2013, צפוי היקף הפעילות השנתי של החברה אף לגדול לשיא חדש – 6.1 מיליארד שקל שיושקע כולו בתשתיות ובבטיחות".
"בשנת 2013 צפויה החברה אף לעקוף את שיאי השנה הנוכחית בהתרחבות רשת הדרכים הבינעירונית. בשנה זו תחל חברת "נתיבי ישראל" בהקמת 19 מחלפים חדשים ובסלילת 30 ק"מ של כבישים חדשים: כביש 531 והארכת נתיבי איילון צפונה וחיבורם לכביש החוף, סלילת כביש הרוחב 9 שארכו 10 ק"מ בין חדרה לכביש מס' 4 וחמישה ק"מ נוספים בכביש 411 שיחבר בין יבנה, רחובות וצומת ביל"ו", הוסיף השר כץ.
השקעה בבטיחות
סיכום שנת 2012, מצביע על ירידה משמעותית של 32% במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים. לשיפור הבטיחות ולירידה במספר הנפגעים וההרוגים, סיבות רבות, אולם ניתוח של הנתונים מצביע בבירור על כך שההשקעה בתשתיות מניבה תוצאות:
ההשוואה בין התקופה הנוכחית לתקופה המקבילה בשנת 2011, בתחום הדרך הבינעירונית, מצביע על ירידה בשיעור של כ-36% במספר הנהגים שנהרגו (מ-78 אשתקד ל-50 השנה = פחות 28 נהגים) וירידה במספר הולכי הרגל שנהרגו בשיעור של 50% (מ-42 ל-21 = פחות 21 הולכי רגל).
הפחתת מספר ההרוגים הורגשה גם בקרב נוסעים (מ-63 בשנה שעברה ל-54 = הפחתה של 9 נוסעים), בקרב רוכבי האופנוע (מ-27 ל-21 = הפחתה של 6 רוכבים) ומספר רוכבי האופניים (מ-8 ל-4 רוכבים שנהרגו השנה). בסה"כ, פחת מספר ההרוגים בתחום הבינעירוני ב-69 אנשים (מ-219 ל-150) ירידה של 32%, נכון לתאריך 11.11.2012.
בחברת "נתיבי ישראל" מעודדים מהנתונים החיוביים וההשפעה הישירה של השקעה בתשתיות על הצלת חיי אדם. בשנה הבאה ובזו שאחריה צפויה תנופת הפיתוח והבניה של משרד התחבורה באמצעות חברת ""נתיבי ישראל" אף לגדול.
עוד כתבות בנושא-
יצא מכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה עד מחלף לקייה