מזה כמה חודשים עוברת ערד הליך של מיתוג העיר. תכליתו של התהליך הוא לחשוב על העתיד של העיר ועל הכיוון האסטרטגי שיתאים לה ולתושביה יותר מכל. בהתבסס על הנתונים הטבעיים הייחודיים של ערד והתשתיות הקיימות כבר בעיר הוחלט כי: ערד – עיר הספורט האתגרי!
ביום ראשון האחרון התקיים במוזיאון ערד שלב נוסף בהליך: שיתוף הציבור בתהליך המיתוג. לאירוע הגיעו מבוגרים וצעירים, נוער שנולד כאן ואיתם כאלה שהגיעו רק לשנת שירות, אזרחים מעורבים מכל הגילאים ומכל תחומי העיסוק שאכפת להם מהעיר.
טלי פלוסקוב ראש העיר ערד: "היה לי חשוב שכמה שיותר תושבים יהיו שותפים לקבלת ההחלטה המכרעת, שכן אלו שאלות שכולנו עוסקים בהם: איך תיראה העיר בעוד עשר שנים? מי התושבים שיחיו בה? מה תהיה הסיבה שבגללה יגיעו תושבים ותיירים לעיר? "
חברת 'שיר שפיצר', בסיועה של קרן מיראז' עוסקים בתהליך המיתוג. חב' 'שיר שפיצר' מתמחה במיתוג ערים ומתגאה במיתוג המוצלח שעשו לפני כעשר שנים עבור עיריית חולון כעיר הילדים, מיתוג ששינה באופן מובחן את תדמית העיר, ומזה כמה שנים שהם מלווים את עיריית כרמיאל והפיכתה לעיר למשפחות. בתחילת הערב פירטו נציגי 'שיר שפיצר' את ממצאי המחקר שביצעו בערד. הממצאים היו בחלקם מפתיעים: ההגירה לעיר חיובית, מצבה של ערד טוב יותר משל דימונה ברמה הכלכלית והחברתית ועוד. בכנס התבקשו התושבים לתת רעיונות – מעשיים וגם ברמת החלום – שימלאו בתוכן את המושג עצמו. אחר כך נחשף לציבור הכיוון האסטרטגי עליו הוחלט אחרי התלבטויות ארוכות:
ערד – עיר הספורט האתגרי!
הכיוון הזה למיתוג מחדש של ערד מתבסס על הנתונים הטבעיים הייחודיים של ערד: שטח שיפוט גדול ופתוח, נוף עוצר נשימה, אקלים המאפשר פעילות ספורטיבית לאורך כל השנה, האוויר הנקי, התשתית התיירותית הקיימת בעיר ותשתיות פיזיות שקיימות בשטח כמו: היכל ספורט ברמה בינלאומית, נבחרות ספורט שמשיגות הישגים מרשימים ברמה לאומית ובינלאומית, שביל ישראל שעובר דרך העיר, שבילים מסומנים סובב ערד, קרבת העיר לאתרי תיירות חשובים כמצדה, ים המלח, מדבר יהודה.
ערד תכוון עצמה בשנים הקרובות לתחום הספורט האתגרי, על כל ענפיו: אופניים, טיולים רגליים, פעילויות אתגריות לכל המשפחה ואולי אפילו ספורט מוטורי. "המונח 'ספורט אתגרי' במשמעותו הרחבה כולל גם את הבחירה באורח חיים בריא, קיימות, תיירות מרפא ותפיסה ירוקה של המרחב העירוני" מציינת ראש העיר.
העבודה רק מתחילה עכשיו. מבחן המיתוג יהיה ביכולת ליישם אותו ולבנות כמה עוגנים מרכזיים בתחום הספורט האתגרי, שימשכו לערד משפחות וחובבי ספורט מהארץ ומהעולם. ההערכה היא כי התוצאות יראו רק בעוד 5 שנים מהיום. פלוסקוב: "מדובר בתהליך ארוך ומורכב, אליו נפנה את כלל המשאבים העומדים לרשותנו בשנים הקרובות, תוך גיוס שותפים נוספים לדרך. אני מאמינה בכל לבי שבעקבות המיתוג החדש, תגיע תנופה חדשה של התיישבות, תיירות והתחדשות לעיר – לטובת העתיד החדש שבחרנו לעצמנו".