פתיחת הקטע הדרומי יפחית בהדרגה את העומס על צומת להבים בכ-30 אחוזים מהיקפו היום. כביש 31 הקיים שודרג ברמה של כביש 6 ולהכפלת המסלולים בואכה שוקת, שם יוקם מחלף גדול. לאורך כל התוואי הונחה תשתית למסילת רכבת שתיסלל בעתיד. השלב הבא בפרוייקט יהיה המשך הכביש ממחלף שוקת ועד נבטים, כדי לתת מענה הן לבסיס חיל האוויר אך יהיה צורך לטפל בתביעות בעלות של בדואים על כ-280 מבנים בלתי חוקיים.
פתיחת הקטע הדרומי החדש של כביש 6 מצומת מאחז לצומת שוקת, תפחית בהדרגה את העומס על צומת להבים בכ-30 אחוזים מהיקפו היום", כך העריך היום (יום ב' ה-29.12) ראובן לבאון, מנכ"ל חברת כביש "חוצה ישראל" הבונה את כביש 6 דרום.
המנכ"ל אמר את הדברים בסיור שנערך היום בתוואי החדש. לדברי לבאון התרומה של הכביש החדש להפחתה בעומס על צומת להבים תתחיל בהדרגה כבר ביוני 2015, כאשר ייפתח הקטע הצפוני של הכביש עד מחלף להבים — והיא תגיע לשיאה עם סיום העבודות על הכביש בינואר 2016.
בסיור הציגו המנכ"ל ראובן לבאון, המהנדס הראשי של החברה דני ירס ומנהל הפרוייקט בשטח אהוד רויטמן, את תמונת המצב של המיקטע הדרומי של כביש 6, שהעבודות עליו נמצאות בשיאן.
אורכו של הקטע הדרומי החדש של כביש 6 מצומת מאחז לצומת שוקת הוא 26 קילומטרים ואותו חוצים שישה מחלפים וארבעה גשרים גדולים. עלות ההקמה של הכביש — 1.3 מליארד שקלים וגם בו הנסיעה לא תהיה כרוכה בתשלום.
לדברי ראובן לבאון מיקטע הכביש פוצל לארבעה מיכרזים שכל אחד מהם עלה כרבע מיליארד שקלים והם חולקו בין ארבעה קבלנים שונים. בניגוד לתכנית המקורית הקטע הדרומי החדש של כביש 6 לא יהיה כולו על תוואי חדש אלא יתבסס בחלקו על כביש 40 הקיים, שיעבור שידרוג ומתיחת פנים רצינית. מדובר בקטע מצומת בית קמה עד צומת להבים, שם הכביש יעקוף את להבים ממזרח וימשיך לצומת שוקת.
כבר אחרי חג הפסח הבא ייפתח הקטע הצפוני של הכביש בואכה להבים והוא יפחית חלקית את העומס למשתמשים בצומת להבים.
גם בקטע הנמצא בין להבים לשוקת נעשה שימוש בכביש 31 הקיים שזכה לשידרוג ברמה של כביש 6 ולהכפלת המסלולים בואכה שוקת, שם יוקם מחלף גדול.
לאורך כל התוואי הונחה תשתית למסילת רכבת שתיסלל בעתיד בהתאם לתכניות של משרד התחבורה.
מנכ"ל כביש "חוצה ישראל" ראובן לבאון אמר כי השלב הבא בפרויקט יהיה המשך הכביש ממחלף שוקת ועד נבטים, כדי לתת מענה הן לבסיס חיל האוויר והן לערד ולדימונה. הקטע משוקת לנבטים כבר תוכנן ואושר אך הוא ממתין לתקציב וזה כנראה יחכה לשר התחבורה הבא.
לבאון ציין את המאמץ המיוחד שהשקיעה הנהלת הכביש בטיפול בתביעות הבעלות של הבדואים לאורך תוואי הכביש החדש, מאמץ שהסתיים בהצלחה ללא חבלות וללא מהומות מיותרות. מו"מ לא פחות מורכב ממתין לסוללי הקטע הבא של הכביש עד נבטים שם כבר יהיה צורך לטפל בתביעות בעלות של בדואים על כ-280 מבנים בלתי חוקיים.
המהנדס הראשי של החברה דני ירס סיפר על ההשקעה העצומה במשאבים ובזמן כדי להבטיח פגיעה מינימאלית בנוף ובערכי הטבע והארכיאולוגיה, הכל בתיאום עם קק"ל ועם רשות העתיקות.
"כפי שראיתם לא פעם כביש איננו רק פס של אספלט שמקל על הנסיעה אלא גורם שמשפר את איכות החיים של כולנו, דרומיים שמבקשים להצפין וצפוניים שמבקשים להדרים ובכלל של כל עם ישראל", סיכם ראובן לבאון את הסיור.