על אף שהוזמן, משרד הביטחון סרב לשלוח נציגים לכנס השקה של השדולה למען הקמת שדה תעופה בין לאומי בנבטים, שהתקיים ביום שני 19/3/12 בכנסת, לקראת הכרעת הממשלה הצפויה בעניין מיקום שדה תעופה משלים לנתב"ג. בשדולה חברי כנסת מימין ומשמאל התומכים בהקמת שדה תעופה בין לאומי בנבטים שבנגב המזרחי.
ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן: "לא יתכן כי השיקולים היחידים שינחו את המדינה יהיו השיקולים הביטחוניים-צבאיים ושהשיקולים הנוגעים לביטחון הכלכלי-אזרחי יזנחו". ח"כ אורי אריאל: "יש רוב מוחלט להקמת שדה התעופה בנבטים ויש צורך לממש את הרוב הזה לפעולה שתלחץ על ראש הממשלה לקבל את ההחלטה בהקדם."
בכנס פתיחת השדולה להקמת שדה התעופה בנבטים שהתקיים ביום שני 19/3/12 קראו כל המשתתפים לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול ולקדם החלטת ממשלה בהקדם האפשרי להקמת שדה התעופה הבינלאומי השני בנבטים. הכנס התקיים במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ. ראשי השדולה, פרופ' אבישי ברוורמן ואורי אריאל וחברי הכנסת מירי רגב, דב חנין, רוברט טיבייב וניצן הורוביץ וכן ארגונים סביבתיים וראשי רשויות מהדרום ומהצפון.
כידוע שתי החלופות המרכזיות להקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב. חלופת נבטים נתמכת על ידי קואליציה רחבה של גופים, כאשר ההתנגדות הרחבה להקמת שדה התעופה במגידו נובעת בעיקר מהרצון להמנע בפגיעה באוכלוסייה ובאיכות הסביבה בצפון. כנגד כל אלו ניצב משרד הביטחון אשר מתנגד לחלופת נבטים בשל שיקולים ביטחוניים.
ח"כ ברוורמן (יו"ר משותף של השדולה) פתח את הדיון ואמר: "הוועדה הבינמשרדית שמינה שר התחבורה לפני שנה למדה את החומר, שמעה את כל השיקולים ונתנה המלצה ברורה: להקים את שדה התעופה החליפי בנבטים. ההתנגדות של הצבא ומשרד הביטחון מובנת ואין ספק שהקמת השדה בנבטים יערים עליהם קשיים. עם זאת, אין לי ספק, ותומכים בעמדה זו גם בכירים לשעבר בצבא ובחיל האוויר, כי משרד הביטחון יכול וצריך להיערך בהתאם.
לא יתכן כי השיקולים היחידים שינחו את המדינה יהיו השיקולים הביטחוניים-צבאיים ושהשיקולים הנוגעים לביטחון הכלכלי-אזרחי יזנחו. רק לחץ ציבורי חזק יצליחו לשכנע את שר הביטחון וראש הממשלה לקבל את ההחלטה הנכונה, להקים את השדה בנבטים, ולהזניק את הכלכלה בנגב קדימה. שדה התעופה יהווה מנוע צמיחה לכל הדרום, יביא תשואה כלכלית אדירה ויהווה המשך לחזונו של בן גוריון להפרחת השממה בנגב".
ח״כ אורי אריאל (יו"ר משותף של השדולה) הוסיף ואמר כי יש להתחיל בינתיים בעבודות הכנה עד שתתקבל ההחלטה הסופית. "יש צורך לממש את הרוב הזה לפעולה שתלחץ על ראש הממשלה לקבל את ההחלטה בהקדם. יש כאן הזדמנות מיוחדת כאשר משרדי הממשלה בראשות האוצר והתחבורה מסכימים איתנו ואף מוכנים לתקצב את מיידית. צריך להתחיל לקדם תהליכים שממילא צריך לעשות כגון תסקיר סביבה, קידום תחבורה, תמ"א 15. זה לחץ שיעזור לקבל הכרעה בקרוב".
״אין יותר ראוי מהקמת שדה התעופה החדש בנגב. מדובר בהחלטה חשובה מאין כמותה שתחבר באופן מהותי את הפריפריה למרכז ותקדם אותו עשרות מונים בכלכלה ובתשתיות. עם הקמת השדולה החדשה נפעל בכל הכוח העומד לרשותנו בכנסת על מנת לסייע לראש הממשלה לקבל את ההחלטה הנכונה ולהקים את שדה התעופה החדש בנבטים״.
שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בדיון אמר: "יש צורך דחוף להקים שדה תעופה משלים לשדה התעופה המרכזי. אנחנו נמצאים באיחור של מיצוי כושר הקיבולת של נתב"ג. הועדה הבינמשרדית שהקמתי המליצה על חלופת נבטים למרות ההתנגדות של משרד הביטחון והגשתי את ההמלצה שלהם כהצעת מחליטים לממשלה".
נופר אבני מהחברה להגנת הטבע: "חלופת מגידו הרסנית לטבע ותפגע בערכי מורשת ותרבות."
דב חנין: "החלופה בצפון היא הזויה והרעיון של להקים שדה תעופה בים מעניינת אבל לא מעשית. אני מתרשם שהקשיים ניתנים לפיתרון גם אם כרוך בכסף, אבל כל פיתוח כרוך בכסף."