התוכנית החדשנית 'תיירות ידידותית לסביבה' כוללת מקומות אירוח מכל הסוגים מרחבי העולם, ומאפשרת ללקוחות למצוא יותר בקלות מידע מהימן בנושא קיימות.
Booking.com, אחת מפלטפורמות התיירות הדיגיטליות המובילות בעולם, הודיעה היום על ההשקה הרשמית של תווית בשם 'תיירות ידידותית לסביבה' – מדד קיימות מהימן ורלוונטי ברמה הגלובלית, שמספק מידע חיוני לתיירים ולתיירות מכל רחבי העולם שרוצים לנסוע ולטייל באופן אקולוגי יותר. מקומות אירוח שזכאים לקבל את התווית יכולים להיות מכל סוג שהוא, ובלבד שהם מיישמים אצלם פתרונות וצעדים מתחום הקיימות, ועומדים בסף מינימלי של השפעה על הסביבה והקהילה (סף שמותאם ליעד שבו נמצא מקום האירוח).
מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בתעשיית התיירות, שמיועדת למגוון רחב של סוגי מקומות אירוח – מדירות, צימרים ובתי נופש עד למלונות, אתרי נופש ואפילו בקתות עץ – ואפשר להתאים אותה למציאות ולתנאים שרלוונטיים לכל יעד. בעזרת התווית, יותר מקומות אירוח ברחבי העולם יכולים לקבל סימון מהימן שמעיד על הפעולות המשמעותיות שהם עושים כדי לשמור על קיימות. מבחינת המטיילים והמטיילות, מדובר בדרך שקופה, עקבית וברורה לזהות מגוון גדול יותר של מקומות אירוח ידידותיים לסביבה בכל מקום שאליו הם ירצו לנסוע.
עוזרים לכולם ולכולן לבחור בקיימות בענף התיירות
השאיפה של Booking.com, בשיתוף עם ארגון Travalyst, בו Booking.com שותפה ומייסדת, היא ליצור מדד אוניברסאלי ושקוף למידע על מקומות אירוח ברי קיימא בכל הענף. הגרסה הראשונה של תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' ממנפת את קבוצת ההרגלים הירוקים כפי שאושרה על ידי Travalyst Independent Advisory. התווית 'תיירות ידידותית לסביבה' מתמקדת בהבלטת הפעולות הרלוונטיות ביותר למגוון רחב של סוגי מקומות אירוח, וכן בפוטנציאל ההשפעה שלהם – ולא משנה אם מדובר בדירה באמסטרדם, באירוח ביתי בהודו או באתר נופש שנמצא בגולד קוסט שבאוסטרליה.
מאיצים את תהליך הקיימות
על-פי מחקר חדש של EY Parthenon ו-Booking.com שפורסם לאחרונה, למרות שמקומות האירוח אחראים לפליטת 264 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני בשנה, שהם 10% מהכמות השנתית הכוללת בתעשיית התיירות, יש להם הזדמנות להוביל את השינוי שיהפוך את עולם התיירות לאקולוגי יותר. אמנם דרושה השקעה משמעותית כדי להגיע לאפס פליטות נטו עד שנת 2050 (768 מיליארד אירו), אבל ממצאי המחקר מראים שהרבה מקומות אירוח כבר הטמיעו מגוון אמצעים להפחתת פליטת הפחמן. רמת ההטמעה של הטכנולוגיות היעילות ביותר שזמינות כיום נעה בין 30% ל-70%, וזה אומר שיש הזדמנות משמעותית לשפר את המצב.
בנוסף, בהתחשב בכך ש-81% מהמטיילים והמטיילות ברחבי העולם, ו-71% מהמטיילים הישראלים הצהירו שירצו לשהות בשנה הקרובה במקום אירוח יותר ידידותי לסביבה*, ובכך שב-Booking.com מופיעים יותר מ-28 מיליון יחידות אירוח, החברה רואה הזדמנות אדירה להציג עוד מידע על הפעולות המשמעותיות ששותפי האירוח שלה עושים במסגרת התהליך החשוב הזה – והכל כדי ליצור יותר חוויות בסימן קיימות, וכדי לעזור לאנשים למצוא בקלות אפשרויות אירוח סביבתיות. הצורך בתווית 'תיירות ידידותית לסביבה' עלה גם מהעובדה ש-72% מהתיירים הגלובליים (68% מהמטיילים הישראלים) מצפים מהענף להציע להם אפשרויות אקולוגיות יותר. בנוסף, שלושת-רבעי (73%) מהמטיילים הגלובליים ו- 65% מהמטיילים הישראלים, אומרים שיעדיפו לבחור במקום אירוח מסוים אם הם ידעו שיש לו הרגלים ירוקים. למעשה, התווית של תוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה' מאפשרת לתגמל מקומות אירוח ולעודד אותם להמשיך בתהליך הקיימות שלהם, וכך להגדיל את ההיצע הקיים של אפשרויות אירוח ידידותיות לסביבה.
בשלב הראשון של ההשקה, תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' תופיע בעמוד מקום האירוח באפליקציה ובאתר של Booking.com ברחבי העולם, בצירוף פירוט הפעולות שמקום האירוח עושה לקידום הקיימות. בשבועות הקרובים, כחלק מהמשך תהליך ההשקה, תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' תתחיל להופיע גם בתוצאות החיפוש ליד שם מקום האירוח. לתהליך החיפוש יתווסף גם מסנן באותו השם, שיעזור לאנשים לזהות את האפשרויות הסביבתיות כבר בתחילת החיפוש שלהם באתר Booking.com.
רשימת ההרגלים הירוקים שלפיהם מקומות האירוח נמדדים תמשיך להתפתח ולהתרחב במהלך החודשים הקרובים, והמודל יעבוד יותר ויותר ברמה המקומית, לצד שמירה על רמה מסוימת והכרחית של אחידות בכל רחבי העולם. ככל שהרגלים ירוקים מסוימים יתווספו עם הזמן, התכנון הוא להחיל את יוזמת הקיימות הזאת גם על מותגים אחרים בקבוצת Booking Holdings, וגם על שותפים נוספים ב-Travalyst Coalition, כדי לוודא שיש עקביות בין הפלטפורמות ולהגדיל את כמות האפשרויות האקולוגיות שמוצעות ללקוחות.
למידע נוסף על קיימות ב-Booking.com: sustainability.booking.com.