(הדמייה- דוברות עיריית ערד)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה הפקדת תכנית מסילת הרכבת לערד ופתחה אופק חדש לעיר. על פי התכנית שאישרה הוועדה, מסילת הרכבת לערד וממנה תתחבר למסילת דימונה- ב"ש ותעבור דרך תחנות כסייפה ונבטים, ובסך הכול תגיע אורכה לכ- 28 ק"מ כולל מסוף מטענים באזור התעשייה של ערד.
זה עדיין רחוק, אבל לאחר שנתיים של עיכובים שונים נעשה צעד נוסף לקראת הגעתה של מסילת רכבת לערד.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה הפקדת תכנית מסילת הרכבת לערד ופתחה אופק חדש לעיר. הפקדת התכנית עברה בהצלחה בזכות עבודתה המאומצת של מהנדסת העיר, גב' ויקטוריה ברנגל. תכנית המסילה תוצג עתה להתנגדויות ציבוריות ולאחריהן, במידה ולא יהיו שינויים, היא תאושר סופית לביצוע.
על פי התכנית שאישרה הוועדה, מסילת הרכבת לערד וממנה תתחבר למסילת דימונה- ב"ש ותעבור דרך תחנות כסייפה ונבטים, ובסך הכול תגיע אורכה לכ- 28 ק"מ. סוגיות תכנוניות רבות סבבו את תוואי הרכבת ועוררו מחלוקות רבות. כך למשל, היה מתוכנן שהתוואי יעבור בכניסה לעיר בין שכונת גבים לאזור התעשייה, דבר שעורר התנגדות גדולה בעירייה שרצתה לחסוך רעש וחזות של גדרות בטיחות מתושבי השכונה. בסופו של דבר אושר התכנון שמסילת הרכבת תיכנס לעיר מאזור התעשייה – בשיקוע אל מתחת למסוף התחבורה.
בנוסף להתנגדות לתוואי דרך שכונת גבים, דרש ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו, שתכנון תוואי הרכבת שעובר דרך אזור התעשייה יכלול הקמת מסוף מטענים. לדברי עו"ד בן חמו, יש חשיבות עצומה לאפשר למפעלים באזור התעשייה לבצע שינוע חומרי גלם ותוצרים באמצעות הרכבת, ובכך למשוך מפעלים חדשים לעיר כדי לתת מענה לנושא התעסוקה.
התקציב למסילת הרכבת לערד עדיין לא אושר בממשלה. אך בעירייה מקדמים כיום מהלך להחלטת ממשלה משמעותית עבור ערד. החלטה זו מכונה "הצעת מחליטים", ואם היא תזכה לאישור הממשלה, ערד תזכה לסיוע ממשלתי ענק של עשרות מיליוני שקלים לפיתוח העיר. בעירייה מקווים שבזכות תזמון אישור התכנית לתוואי הרכבת – בדיוק כשיש קונצנזוס ממשלתי לתמיכה משמעותית בערד – ימצא גם המימון לפרויקט הרכבת.
כל הכבוד על היוזמה אבל האם זה אכן באמת יקרה