ביום שישי 12/5 התכנסו 28 צוותים והתחרו בשטחי העפר מצפון לעיר ערד לסבב ראשון באליפות ראלי ספרינט 2017. ערד העבירה הילוך בדרך החתחתים להפיכתה לבירת הספורט המוטורי בישראל..
מאת: ענת רסקין
המסלול שיצא מכביש 3199 ערד-מצדה הורכב מ- 1.5 ק"מ דרך חלקה, 1.5 ק"מ עליות-ירידות ושטח של אבני נגב. פני השטח באזור יוצרים "טריבונה" טבעית המאפשרת לקהל לצפות במסלול ובביצועי המכוניות ואוהדי הספורט שהתקבצו מי ברכב ומי ברגל על הגבעות הסובבות למסלול זכו לחגיגה מוטורית מרהיבה!
אחרי שבוע של ימי שרב ועומס חום יום המרוץ זכה למזג אוויר נוח ומסביר פנים. השקט המדברי התמלא בפיצוצי באקפייר ונהמות מנועים שרמזו על אנרגיה עצורה המחכה להתפרץ. בזה אחר זה יצאו בחריקות מכוניות המרוץ והרייזרים מנקודת הזינוק לעבר הדרך המדברית כשהם מתיזים אבני גזית וחורצים בה נתיבים מאובקים. בשטח שבין המסלולים נשמע זמזום צרעתי של רחפני המצלמות שצילמו מלמעלה מלווים בזמזום להקות החרגולים שרחשו על הקרקע וקיפצו ועלו באחת בבהלה בכל פעם שהופרעו ממכונית דוהרת או רגלי צלמים הממהרים למצוא את הנקודה במרחב ממנה יוכלו להנציח את הרגע.
ערד הממצבת את עצמה כבירת הספורט המוטורי הישראלי ארחה את מועדון הראלי והראלי ספרינט, יחד עם 'מלמד ספורט מוטורי' לראלי ספרינט 2017 שיהווה את הפתיחה הרשמית של אירועי המועדון לשנת 2017. מרוץ הראלי ספרינט מתקיים בערד מאז שנת 2012 בשיתוף פעולה בין המועדון לעיריית ערד, מתנ"ס ערד ומנהל הספורט במשרד התרבות והספורט. בימים אלו מוקם פארק מוטורי מקצועי הראשון בארץ בכניסה לערד ליד חורשת רן שאמור להיפתח בחודש יוני השנה.
ראלי ספרינט הוא "מרוץ נגד השעון" במהלכו מוזנק כל כלי תחרותי בנפרד ומתחרה 'מול השעון'. במרוץ השתתפו מכוניות מדגמים סדרתיים מוכרים וידועים כמו גם כלי SBS מהדגמים המובילים והחדישים ביותר. בכל הכלים הותקנו אביזרי בטיחות שנועדו להגן על הנהג והנווט ושיפורים ייעודיים, המאפשרים להגיע למהירויות מדהימות! הכלים התחרותיים נבדקים על ידי בוחנים טכניים, שהוסמכו ע"י משרד התרבות והספורט ומכלולי הבטיחות התחרותיים נבדקים ביום המרוץ לפני תחילתו.
28 צוותים התחרו בשלוש קטגוריות: קטגורית 2*4 בה נכללות המכוניות הקטנות מסוג פז'ו 205, קטגורית NCAP 4*4 בה נכללה סוברו אינפרזה וקטגורית הרייזרים RZR הנקראת גם sidebyside .
אורך המסלול עליו התחרו 2 הקטגוריות הראשונות היה כ- 3 ק"מ ולרייזרים נוספו כ-400 מ' של קטע טכני. הרכבים הוזנקו אחד אחרי השני בהפרשים של כ-2 דק' כאשר ברובם נסעו נהג ונווט. חלקם מאותה משפחה כמו האחים: אמיר ועמרי אבו-מוך מהישוב ביר אל-מקסור בגליל ומישל ואלי גדז' או אבא ובת כמו שלמה עיני ובתו אופיר ששמשה כנווטת אשר גם זכו במקום הראשון בקטגוריית T3 .
אדר מלמד למשל הוא דור שני של נהגי מרוצים. לדברי מנחה המרוץ בועז קורפל מערוץ הספורט שתבל את הנחיית המרוץ בפרטי מידע מעניינים עבור הקהל, מלמד נחשב לבעל סגנון נהיגה אגרסיבי במיוחד. ואכן הוא הצליח במהלך המרוץ לשבור את מכוניתו שנגררה מהשטח. מלבד המכונית של מלמד שיצאה משימוש אירעו גם שתי התהפכויות (ללא נפגעים) אך הצוות הטכני המלווה כל נהג ורכב, הצליח להשמיש רכבים שסבלו מתקלות בזמן קצר ולהחזיר אותם לתחרות.
איתי אלון האלוף של שנה שעברה הגיע להגן על התואר שלו אך בסופו של דבר הגיע רק למקום ה-8. רמי גדיר נהג ותיק שלא התחרה בשנים האחרונות וחזר להתחרות בתחרות זו זכה ביחד עם הנווט בוריס סטרוסלסקי במקום הראשון של קטגורית CAP. ואלבג הנהג הוותיק ששימש כמרשל המאשר את תקינות המסלול, זיכה את ראש העיר ערד, עו"ד ניסן בן חמו, בסיבוב חוויתי במסלול המרוצים.
במקומות הראשונים זכו: עופר שוורץ בקטגוריית 2*4, רמי גדיר ובוריס סטרוסלסקי בקטגורית cap, נדב ירון בקטגורית GrN, שלמה עיני ואופיר עיני בקטגורית T3, יונתן רווה בקטגורית T3OP .