עדכון מתאריך 1/1/2011 – הוועדה לעררים שבמועצה הארצית לתכנון ולבניה טרם דנה בערר שהגישה כסיפה. התכנית למעשה אינה מאושרת עדיין. למרות זאת, נמשך סימון גבול רצועת זכות הדרך.
עדכון מתאריך 8/12/10 – כסיפה הגישה ערר על אישור תכנית כביש 31
23/8/10 – המועצה המקומית כסייפה מבקשת להגיש ערר על החלטת הוועדה המחוזית.
מאת: אלכס ורד
3) עדכון מתאריך 1/1/2011 –
השלטים כוסו בהתאם לחוות דעת משפטית של פרקליטות המדינה, עקב ציון שמם של ראש הממשלה ושר התחבורה. הוועדה לעררים שבמועצה הארצית לתכנון ולבניה טרם דנה בערר שהגישה כסיפה על החלטת הוועדה המחוזית לדחות את התנגדותה לפתרון התחבורתי של צומת הכניסה ליישוב.
התכנית למעשה אינה מאושרת עדיין.
למרות זאת, נמשך סימון גבול רצועת זכות הדרך, כפי שניתן לראות בשלטים ובמחפורות לאורך קטע הדרך מערד לצומת תל-ערד, בהתאם למדידות
2) עדכון מתאריך 8/12/10 –
כסיפה הגישה ערר על אישור תכנית כביש 31 (אלכס ורד)
המועצה המקומית כסיפה הגישה לועדת העררים של המועצה הארצית לתכנון ולבניה ערר על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום לאשר את תכנית הדרך של כביש 31.
הערר להחלטה הוגש בגלל התנגדות כסיפה למחלף הכניסה לישוב, שאינו מאפשר לנוסעים מערד פנייה שמאלה ישירות בכניסה הנוכחית, אלא רק דרך המחלף הסמוך בצומת הכניסה לישוב דריג'את.
הערר הוגש למרות שהוועדה המחוזית החליטה לאשר הסדרת כניסה נוספת לישוב מכביש תל-ערד – ערוער.
הדיון בערר טרם התקיים עד קבלת התייחסות כל הגורמים הנוגעים בדבר לערר.
בינתיים אפשר להבחין בצידי הדרך בסימנים ראשונים של ההכנות לעבודות בכביש 31, סימון קטעים וסימון תוואי הדרך.
1) המועצה המקומית כסייפה הגישה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום בקשה להגיש ערר על החלטת הוועדה בעניין התנגדות המועצה לתכנון צומת הכניסה ליישוב כסיפה לפי תכנית כביש 31.
מקור המידע המפורט להלן הוא פרוטוקול ישיבת ועדת משנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום מתאריך 19.7.2010: "הוועדה קיימה מספר דיונים בעניינה של התנגדות המועצה המקומית כסייפה. במסגרת הדיונים התבקשו הצדדים לבחון חלופות נוספות על מנת לעגן את הכניסה ליישוב כסייפה מדרך מס' 31 באופן שנותן מענה הולם לצרכי היישוב ולמעמדו, תוך התחשבות באילוצי התכנון הקיימים בשטח (כגון: עתיקות, נחל, מצב טופוגרפי, קברים וכיוצ"ב).
במסגרת הדיונים שהתקיימו, הוצגו מספר לא מבוטל של חלופות. עם זאת, לאחר בחינת החלופות השונות, על יתרונותיהם וחסרונותיהם, סבורה הוועדה כי ההצעה המקורית שהוגשה על ידי מע"צ במסגרת התכנית הינה ההצעה המיטבית.
הוועדה סבורה כי המענה הנכון לתנועה המגיעה מכיוון העיר ערד, הינו הסדרת הכניסה המתוכננת ליישוב כסייפה מדרך מס' 80 (תל-ערד – ערערה בנגב א.ו.) וכי כל פתרון חלופי שהוצג בפני הועדה לכניסה מזרחית לכסייפה מדרך מס' 31 , יתייתר עם הסדרת הכניסה כאמור.
לוועדה נמסר כי התכנית שנועדה לקדם את הסדרת הכניסה מדרך מס' 80 כאמור מצויה בשלבי הכנה ותאום ראשוניים.
לאור דברים אלה, מחליטה הועדה לקבל את ההתנגדות באופן חלקי, כך שביצוע קטע הדרך בין מחלף מרעית (לרבות מחלף מרעית עצמו) לבין נקודת החיבור המזרחית בין תוואי הדרך הקיימת לבין תוואי הדרך המוצעת, יותנה בהתחלת עבודות לביצוע הכניסה ליישוב כסייפה מדרך מס' 80 בפועל.
כמו כן, יוספו לתקנון התכנית הוראות בדבר טיפול נופי לאורך התוואי הקיים של דרך מס' 31 , אשר נועד לשמש בתכנית זו כמבואת כניסה ליישוב, משני צידיו, וזאת על מנת לייפות ולחזק את הכניסה ליישוב ממבואה זו".
פרוטוקול זה אושר בישיבת מוסד התכנון בתאריך 23/8/2010.
לפי הידוע, תקבל המועצה רשות להגיש ערר לוועדת משנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבניה.