(צילום-ענת רסקין)
המועצה הארצית לתכנון ולבניה החליטה לתת עדיפות לתוואי מסילה בין באר שבע לערד לאורך כביש מספר 80 (מצומת ערוער, דרך בסיס נבטים, כסיפה, צומת תל-ערד לערד).
מאת: אלכס ורד
ידיעה שהובאה מפרוטוקול המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מדווחת כי המועצה הארצית לתכנון ולבניה בחנה שתי חלופות לתוואי מסילת הברזל בין באר שבע לערד כחלק מהחלטת הממשלה מס' 1421 בדבר תכנית נתיבי ישראל. תוואי לאורך כביש 31 ותוואי נוסף שהוצע לאורך כביש 80 (מצומת ערוער, דרך בסיס נבטים, כסיפה, צומת תל-ערד לערד).
בהמשך לישיבתה בתאריך 6.11.2012 בתכנית מתאר ארצית תמ"א 24/23 – תוואי מסילה לערד ובהתאם להמלצת הוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית מיום 4.4.12 ולאחר שדנה ובחנה את החלופות שהוצגו בפניה ואת ההיבטים ההנדסיים, הסביבתיים, הכלכליים והתפעוליים שלהן, החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבניה לתת עדיפות לתוואי מסילה לערד לאורך דרך מס' 80 שלאחר בחינתו התברר כתוואי נוח, קל וזול יותר מתוואי כביש 31. במידה ויועלו בעיות קרקע הקשורות לבעלות על הקרקע של הבדואים באזור הן יטופלו ויפתרו במקביל.
הובהר כי תמ"מ 23/14/4 (תכנית מתאר מחוז דרום) למטרופולין באר שבע משמרת את התוואי הנוסף לאורך דרך מס' 31, אשר יוכל לשמש בעתיד לתחבורה ציבורית. תוואי זה ייבחן שוב ויקבל ביטוי במסגרת תשריטי תמ"א 23 (תכנית מתאר ארצית למסילות ברזל).
המועצה הארצית החליטה להעביר את השינוי המוצע ל-תמ"א 23 להערות הוועדות המחוזיות לתקופה של 30 ימים. דיון בוועדה המחוזית מתוכנן ל- 28/1/13 . לאחר שהוועדה המחוזית תעביר את הערותיה יגיע שלב התכנון המפורט, שמתוכנן להכנה עד חודש יולי 2013. רק לאחר שיושלם ויאושר התכנון המפורט ייקבע תקציב לפרויקט. לוח הזמנים לביצוע העבודות תלוי בהחלטת ממשלה ואישור התקציב.