עליה של כ-4% בכניסות תיירים בשנת 2016 לעומת השנה הקודמת . שיא כל הזמנים בכניסות תיירים בשליש האחרון של 2016 (ספטמבר-דצמבר). גידול בתנועת התיירות מהודו ומסין. התייר הסיני הוא התייר המכניס ביותר. ארה"ב ורוסיה ממשיכות להוביל במספר התיירים המגיעים לישראל. המגמה החדשה- רוב התיירים (כ-60%) מגיעים באופן עצמאי
על רקע המצב הביטחוני במזרח התיכון, ועל אף ירידות בתיירות במדינות רבות באזור, בישראל נרשמת דווקא עליה של 3.6% בכניסות תיירים לשנת 2016, כאשר נכנסו בשנה החולפת לישראל 2.9 מיליון תיירים. במשרד התיירות לא מופתעים ומייחסים את הגידול לשינוי באסטרטגיות השיווק ולהגדלת תקציב השיווק.
עם תקציב בגובה של קרוב לחצי מיליארד ₪, הגבוה אי פעם לשיווק התיירות, הושם דגש על קמפיינים במדינות מפתח מהן תנועת התיירות לישראל היא גבוהה ובעלת פוטנציאל לצמיחה נוספת כמו: ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, אנגליה ועוד. זאת, לצד השקעת תקציבים בשווקים חדשים וגדולים עם פוטנציאל גבוה להגברת התיירות לישראל מהן, ובמיוחד הודו וסין. לצד הקמפיינים, נפתח השנה קו תעופה חדש של היינאן, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, וניתן לראות גידול של עשרות אחוזים בתנועת התיירות משתי ארצות אלו.
התייר הסיני הוא התייר המכניס ביותר המגיע לישראל מבחינת הוצאותיו ותרומתו לכלכלה המקומית. לראשונה השנה, עלה בהודו קמפיין תיירותי שזכה לעשרות מיליוני צפיות. כמו כן, חברת גוגל מצאה כי בהודו, החשיפה לקמפיין לעידוד התיירות לישראל, קרובה לחשיפה של מותג המשקאות פפסי. הגידול בתנועת התיירות מהודו ומסין הכניס למשק הישראלי עשרות מיליוני ₪ בשנת 2016 והצפי הוא לגידול משמעותי בעתיד.
בשלישון האחרון של שנת 2016 (ספטמבר אוקטובר נובמבר ודצמבר) נשבר שיא כל הזמנים במספר כניסות התיירים. כמו כן, המדינות מהן ראינו את העלייה המשמעותית ביותר בהגעת תיירים לישראל בהשוואה לשנה שעברה הן: סין (+69%), קרואטיה (+62%), בלרוס, לטביה וגיאורגיה (+41%), מלזיה (+35%), פיליפינים (+27%), הודו (+13%). בנוסף, ארה"ב ורוסיה ממשיכות להוביל במספר התיירים המגיעים לישראל, ואחריהן בהתאמה נמצאות צרפת, אנגליה, גרמניה ואוקראינה.
שר התיירות יריב לוין הגדיר את הגדלת מספר מושבי הטיסה בקו לישראל כיעד משמעותי של המשרד. בשנת 2017 יוקצו תקציבים ניכרים לטובת קידום קווי התעופה מאירופה לעובדה ולנתב"ג.
בעקבות הפעילות השיווקית של משרד התיירות, אילת נבחרה ע"י טריפאדוויזר למקום השביעי ברשימת היעדים הנמצאים במגמת עלייה. הפעילות כללה קמפיינים במיתוג חדש לאילת בהיקף של כ- 10 מיליון ₪ במדינות השונות. נוהל שיצר המשרד המזכה חברות תעופה ב-45 אירו על כל נוסע הנוחת ב'עובדה', בעונת החורף הנוכחית, בהשקעה של כ-18 מיליון ₪ הביא לטיסות לאילת מ-9 ערים באירופה ויש צפי להכפלת מספר התיירים שיגיעו בטיסות ישירות לעיר בחורף הזה, לעומת כ-42,000 בחורף שעבר .
בשנים האחרונות התהפכה המגמה של קבוצות תיירים המגיעים לישראל וכיום רוב התיירים (כ-60%) מגיעים באופן עצמאי, ורוכשים את השירותים ב- Online Travel Agency. המשרד התאים עצמו למגמה זו ובהשקעה של 18.5 מיליון ₪ התקשר בשיתופי פעולה עם החברות הגדולות בתחום כמו Expedia ,TripAdvisor ו-Odigeo Edreams, כאשר התשלום לאתרים אלה מתבצע על פי תוצאה ולא כפועל יוצא של פרסום.
כמו כן המשרד אירח למעלה מ-2,000 מובילי דעת קהל, מחליטנים, סלבריטאים וסוכני תיירות – 70% מהם אנשי תקשורת.
מדיניות השיווק שגיבש שר התיירות יריב לוין ואשר מבוצעת בהובלת מנכ"ל המשרד אמיר הלוי התמקדה ביצירת ביקוש בתיירות לישראל על ידי בניית תתי מותגים המתאימים לקהלי יעד שונים.
שר התיירות יריב לוין: "הגידול לא חל יש מאין. העלייה בהגעת התיירים לישראל היא תוצאה של תקציבים משמעותיים שהופנו לטובת מאמצי השיווק ובהם קמפיינים אטרקטיביים, השקעה בשווקים חדשים ופיתוח תתי מותגים הרלוונטיים לקהלי יעד שונים. התכנית האסטרטגית מותאמת לתנודות ולשינויים בתחום התיירות בעולם. אמשיך לקדם את פעילות המשרד מול שותפים אסטרטגיים בינלאומיים, כדי ששוק התיירות בישראל ימשיך להתפתח ולשגשג".