לקראת חודשי הקיץ בהם מטיילים ונופשים רבים תרים את דרום הארץ, פתחה חברת 'נתיבי ישראל' את כביש עוקף הבולענים החדש. קטע הכביש, שאורכו כ-2 ק"מ המקבילים לכביש 90, תוכנן במהלך השנתיים האחרונות בעקבות התפתחות תופעת הבולענים ובהשקעה כוללת של כ-24 מיליון ₪. הכביש נפתח בקטע שבין צומת הכניסה לאכסניית נוער עין גדי ועד לשדות קיבוץ עין גדי.
הכניסה לכביש העוקף, שנפתח לתנועה דו- סטרית ב7/7/15 , תתבצע דרך צומת הכניסה לאכסניית הנוער עין גדי ועד לכניסה לשדות קיבוץ עין גדי. לטובת המעקף הקימה חברת נתיבי ישראל ארבעה מעגלי תנועה, ומהירות הנסיעה תוגבל ל-50 קמ"ש.
על מנת לאפשר כניסה בטוחה לאזור התעשייה של קיבוץ עין גדי וכן לשמורת הטבע הסמוכה, בתוואי הכביש העוקף ישתלב גשר אירי, שאת בנייתו סיימה החברה להקים בתקופה האחרונה, והוא ישמש כחלק מהמעקף.
הכביש החדש תוכנן ואושר על ידי הגורמים הרלוונטיים ובשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית תמר.
דב ליטבינוף ראש המועצה האזורית תמר אמר: "כביש 90 מהווה את עורק התנועה הראשי במועצה ומאפשר את שינועם של אלפי תיירים ותושבים מידי יום. מתוך הבנה כי יש לשמור על שגרה זו ביצענו מעקף מהיר (כביש עוקף בולענים) שנפתח לתנועה, מתוך מטרה שלא לפגוע בחודשי הקיץ הגדושים בתיירים.
לצד זאת חשוב לזכור כי זהו קצה הקרחון לפיתרון מקיף וכולל של תוואי האזור ויש להשקיע מאמצים להתמודדות עם תופעת הבולענים. לאורך השנים, ורצף הממשלות שחלפו, ניכר כי לאיש בממשלה אין רעיון מעשי וממשי לפיתרון ואם לא די בכך אין כל חשיבות מצד המשרדים הרלוונטיים לנושא.
אני שב ודורש מהממשלה הנוכחית לא לזנוח את פלא הטבע שבידינו ולהשקיע את מיטב המשאבים והמוחות לפתרון קבע רחב שיצמיח את האזור כולו".
מדובר באחד האזורים המורכבים ביותר בעולם מבחינה גיאולוגית. בשנים האחרונות הואצה תופעת הבולענים בעקבות השינויים הגיאולוגים באזור ים המלח בהם, נסיגת ים המלח ושקיעת הקרקע, אשר חייבה את אנשי המקצוע בנתיבי ישראל לקיים מעקב שוטף ובקרה אחר התפתחות התופעה, וכך החלו בתכנון התוואי החלופי. הכביש העוקף ישרת את תושבי עין גדי והיישובים הסמוכים, וכמובן את רבבות המטיילים המבקרים באתרי התיירות באזור מדי שנה.
הנוסעים מתבקשים לשים לב לשילוט באזור.