ביום ד' ה- 7/4/2010 נערכה ישיבת המועצה האחרונה בהנהלת ראש העיר הממונה גדעון בר-לב בהשתתפות אנשי המועצה הממונה ובכירים בעירייה. ישיבה שעמדה בסימן פרידה ותודות. ראש העיר הממונה גדעון בר-לב יסיים את מחצית זמן כהונתו – שנתיים וחצי – תקופה של עשייה רבה ובעלת משמעות לעיר ערד.
ראש העיר הממונה גדעון בר-לב: "נפלה בחלקי זכות גדולה להגיע להתגורר בערד ולפעול לטובת תושבי העיר. אזכור לטובה ובגעגועים את התקופה בה כיהנתי כראש עיריית ערד".
ביום שלישי השבוע 13/4/2010 נערכו בחירות לראשות העיר ערד. ראש העיר הממונה גדעון בר-לב והמועצה הממונה יסיימו 30 חודשים – כשנתיים וחצי – של עשייה רבה ובעלת משמעות לעיר ערד. החלפת המשמרות תערך בחודש מאי. ביום שלישי הלכו תושבי ערד לבחירות בהם בחרו מועמד/ת לראשות העיר ומועמדים למועצת העיר. 8 מועמדים התמודדו על ראשות העיר: שרית עוקד, טלי פלוסקוב, קלאריס ויניג, משה אדרי, אליעזר בר-שדה, איציק בנישתי, דודי אוחנונה, עו"ד ישראל קינן. יש לציין שמערכת הבחירות התקיימה למרות התנגדות של חלק מתושבי העיר. חלק אחר דחף לקיום הבחירות בתוענה שראש עיר ממונה ומועצה ממונה בעיר לאורך שנים אינם דבר דמוקרטי.
ביום ד' ה- 7/4/2010 נערכה ישיבת המועצה האחרונה בהנהלת ראש העיר הממונה גדעון בר-לב בהשתתפות אנשי המועצה הממונה ובכירים בעירייה. ישיבה שעמדה בסימן פרידה ותודות.
את תפקידו החל ראש העיר הממונה גדעון בר-לב באוקטובר 2007 לאחר ששר הפנים פיזר את מועצת העיר ופיטר את ראש העיר דאז, דר' מוטי בריל, בעקבות אי יכולתו להעביר לאישור את תקציב העירייה. זאת בגלל מערכת יחסי עבודה לא בריאה עם מועצת העיר שכיהנה אז. רו"ח גדעון בר-לב תושב רמת השרון, בעברו שימש כמנכ"ל משרד הפנים.
ראש העיר הממונה גדעון בר-לב סיכם: "זו הייתה תקופה לא פשוטה. באופן סובייקטיבי אני יכול לומר שהצלחנו לנהל את העירייה בצורה ראויה. אך המטרה העיקרית הייתה – התושבים, שהעירייה תיתן שרות טוב וראוי לעיר ולתושביה. נראה לי שעמדנו במשימה.
כל הפרויקטים שבצענו הסתיימו ללא גרעון ואלא שעדיין בתהליך – יש להם תקצוב ראוי ואין סיבה שיסתיימו בגרעון".
כגולת הכותרת של הישגיו ציין בר-לב את כביש 31. בסוף אפריל מקווה שועדת ההתנגדויות תאשר את התוכניות והעבודות יחלו. לצורך כך כבר הוקמו צוותי עבודה במע"צ. ראש העיר השיג ממשרד האוצר 750 מיליון שקלים לפרויקט הרחבת ושיבוח כביש 31 ונזכר כיצד בשנה שעברה משרד התחבורה בקש לקצץ בתקציבים המיועדים לכביש 31 ואנשי אגף התקציבים במשרד האוצר "נעמדו על רגליהם האחוריות ועמדו על כך שיוחזרו התקציבים לכביש 31" ואכן התקציב הוחזר.
בר-לב קרא לועדת ההתנגדויות לאשר ללא דיחוי את התוכניות ולדחות כל התנגדות, כדי שתהיה הרשאה תקציבית לפרויקט ולא יהיה צורך לעשות סיבוב נוסף של התהליך. "אוכל להגיד שהשגתי את המטרה הראשית בתחום הפרויקטים שהצבתי לעצמי והיא – הבאתו לבצוע של קטע כביש 31 מצומת שוקת ועד ערד".
בר-לב במכתב פרידה אותו הפיץ בין תושבי ערד אמר: "אני נפרד מכם מצד אחד בשמחה, כי עלה בידי לקדם נושאים רבים עבור העיר ותושביה ובצער על כך שלא התאפשר לי לשהות עוד במחיצתכם ולסיים תוכניות שונות ולהמשיך להצעיד את העיר לכיוון חדש ומשופר". עוד הוסיף בר-לב: "נפלה בחלקי זכות גדולה להגיע להתגורר בערד ולפעול לטובת תושבי העיר. אזכור לטובה ובגעגועים את התקופה בה כיהנתי כראש עיריית ערד".
בדברי הפרידה אותם נשאו חברי המועצה אמר חבר המועצה הממונה אריה קליינמן: "כשהגענו לערד נדהמנו לראות את ההזנחה בעיר לעומת הזיכרונות האישיים שהיו לנו מערד. במשך כהונתנו היו לנו חילוקי דעות עם ראש העיר אבל אלו לא כלום לעומת הכבוד המגיע לגדעון בר-לב שנכנס עם הראש בקיר כדי להזיז פרויקטים ולקדם דברים למען ערד. מגיע לו את השבחים והתהילה. הוא קבע סטנדרטים גבוהים בהתנהלות שלטונית וסדרי ניהול ויש להודות לו ולהשתבח בו. אני רוצה להודות לצוות העובדים בעירייה על הניהול הטוב והאכפתיות שהפגינו".ההישגים העיקריים אותם השיג מר בר-לב בתקופת כהונתו הינם:
הגב' עטרה מרכוס: "נהניתי לעבוד כחלק מהרשות. גדעון בר-לב השכיל לבנות צוות טוב. הוא עשה עבודה טובה ואני מקווה שבהמשך נראה את פרות צוות זה".
1. כביש 31 – התוכניות הושלמו, בתקווה שהוועדה המחוזית תדחה בישיבתה הקרובה את יתרת ההתנגדויות שהועלו ע"י גורמים השוכנים לאורך הכביש וכי אפשר יהיה לצאת למכרז ביצוע עוד במהלך 2010. משרד האוצר תקצב את הכביש בסך של 750 מיליון ₪. "נושא זה בו ריכזתי מאמצים רבים, מהווה את גולת הכותרת של פעולתי בערד. הנני תקווה כי כל הגורמים הרלוונטים בעיר ובמשרדי הממשלה יתאחדו ויוודאו בנחישות המשך הביצוע ללא דיחוי".
2. בי"ס למקצועות התעשייה – בסיועו ומימונו של מר סטף וורטהיימר נפתח בשנה זו.
3. תוכנית מתאר חדשה לעיר – קודמה הקמת ועדת גבולות ובעקבות המלצותיה סופחו לעיר ערד שטחים בגזרות הצפוניות כולל מחנות הנח"ל ושטחים המיועדים לתיירות מדברית.
4. מרכז תחבורה – הושלמה הקמתה של תחנה מרכזית לערד.
5. היכל הספורט – אחרי שנתיים של הקמה נחנך היכל הספורט המפואר בהשקעה של 17 מיליון ₪. הפתוח הסביבתי יושלם בחודשים הקרובים.
6. גנים ציבוריים – פותחו ושודרגו גינות ציבוריות. כולל התקנת ציוד ומיכשור ספורט, הצללות ושולחנות משחק.
7. כיכרות בכניסה לעיר – הושלמה הקמת הכיכר על כביש 31 ובימים אלו מתבצעת הקמת כיכר הבנים ליד מלון ענבר בכניסה לעיר.
8. שדרוג כבישים – התבצעו ומתבצעים עבודות ריבוד כבישים בעורקים העיקריים בעיר.
9. מתנ"ס – בשנתיים האחרונות נפתר עול הגרעון הנצבר שרבץ על המתנ"ס. תחת הנהלה ציבורית ומנכ"ל חדשים הרחיב המתנ"ס את פעילותו תוך כדי איזון תקציבי. הושג תקציב לשיפוץ חלקי של המתנ"ס שיבוצע בשנה הקרובה.
10. כיכר העיר – עבודות שיפוץ במרכז המסחרי החלו בשנה האחרונה. העבודה חודשה לאחרונה לאחר הסכמים מחודשים עם הקבלן המבצע ואמורה להסתיים עד סוף יוני 2010.
11. שבילי אופניים – הושג תקציב של 1 מיליון ₪ לתכנון מפורט של שבילי אופניים ברחבי העיר.
12. פסטיבל ווליום ערד – לאחר 14 שנה חזר לקדמותו פסטיבל ערד. מתקיימים מגעים עם הנהלת 'סלקום' להמשך קיומו גם בשנה זו.
13. מצב כספי – בתקופת כהונתו של מר בר-לב העירייה התנהלה באיזון תקציבי וזאת על אף הקיצוצים שחלו בתקציבי הממשלה. מגרעון מצטבר שעמד בסוף שנת 2006 על 23 מיליון ₪ ירד הגרעון בסוף שנת 2009 ל- 15 מיליון ₪ זאת תוך כדי תזרים מזומנים חיובי.