מרוץ ראלי ספרינט נערך ביום שישי האחרון (29/11/13) ב' חנוכה, בערד זו הפעם השנייה. ערד אפשרה תנאים אידיאליים והמועדון המוטורי הישראלי 2010 ספק נהגים מוכשרים עם בצועים מקצועיים בשטח. עם זאת נראה שהאירוע לא צובר תאוצה בקהל והפוטנציאל שלו לא ממומש עד סופו וחבל.
מאת: ענת רסקין
המרוץ הינו האירוע השלישי באליפות ישראל אחרי שתי תחרויות בשנת 2012 האחת בקצרין והשנייה בדצמבר שנה שעברה בערד.
המרוץ זכה לברכת עיריית ערד ושיתוף הפעולה שלה כמי שרוצה לקדם את העיר כ 'עיר החוויה האתגרית'. מסלול של כ-3 ק"מ שילב נסיעה על עפר ואספלט באזור הצפוני של העיר. רובו של המסלול אפשר לצופים שהגיעו למקום לצפות במרוץ ממקום ישיבה אחד והפרשי הגובה הטבעיים יצרו טריבונה טבעית לקהל עם תצפית נוחה מגבוה על מרחב הנסיעה וגם מנעו מהם את הטבילה באבק המתרומם בכל מקצה. כדי למנוע מהנהגים את מסך האבק המפריע לראייה נוחה של המסלול, שונה תוואי המסלול בין נהג לנהג כך שהאבק של קודמו יספיק לשקוע לפני שנהג נוסף עולה לאותו מסלול. לצלמים הרבים שבילו באמצע מתחם התחרות זה כנראה לא שינה והם טבלו בהנאה באבק בכדי להשיג את הצילום הנכסף..
21 נהגים התחרו הפעם במרוץ. שני מקצי אימון נתנו להם על מנת להכיר את השטח ולאחר מכן שלושה מקצי זמן רשמיים בהם התחרו נגד הזמן והאחד נגד השני כאשר הזמן המהיר ביותר נחשב לדירוג וקבע מי ינצח בתחרות.
לדברי אלון חלווה יו"ר המועדון המוטורי הישראלי 2010 רק הודות לתמיכה של מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט בעידודה של השרה לימור ליבנת מתקיים הספורט המוטורי בישראל. יוסי ניסן מנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית ציין שאכן בשנה החולפת התקיימו עשרות אירועי ספורט מוטורי על ענפיו המגוונים וכי המנהל הצליח להביא להורדה משמעותית של המיסוי על ייבוא כלים תחרותיים למדינת ישראל. לצידם מעודד פעילות זאת התאחדות נהגי המרוצים בישראל (IRDA) שתומך כספית במרוצים ואירועים המקדמים את הענף תחת החוק. על הפקת האירוע בשטח עמלה חברת 'מסלולים'.
נראה שתחרות הראלי ספרינט בערד הינו אירוע עם פוטנציאל ענק אשר לא ממומש עד סופו בעיקר בגלל עיתוי וחוסר בפרסום נאות שיכול היה להביא צופים רבים יותר הן מהעיר ערד עצמה הן מהאזור כולו והן מנופשים ומטיילים. שכן רצון טוב יש מכול הצדדים, מזג אוויר טוב יש, תנאי שטח טבעיים יש ומקצועיות וביצועים טכניים בוודאי שיש.