ביום שלישי 9/1/13 התחיל לרדת גשם באזור ורוב היום היה גשום מאוד וקר. הגשמים גרמו לשיטפונות בנחלים: בוקק, יעלים, רחף, צאלים ומעבר לזה גם בחבר, ערוגות וצפונה. מכיוון שכביש 90 לא נסגר עם תחילת השיטפונות מצאו עצמם הרבה נהגים בדרכם לעבודה, למלון, לקחת עובדים- כל אחד וסיבה מצוינת למה להסתכן ולחצות את הנחלים.
"ברגע שרכב נתקע באמצע נחל קשה מאוד להבין כמה המצב של הנוסעים חמור. חלק מהנוסעים רק מדווחים למשטרה שהם תקועים בין נחלים וחלק מדווחים שרואים מכונית בנחל. בכל אירוע היינו צריכים להבין מה המצב ולקפוץ לראות" ספרו ביחידת חילוץ ערד.
זרמים חזקים ניצפו בנחל צאלים, יעלים ורחף וכיוון שעד הערב לא נחסם הכביש המשיכו מכוניות לנסות ולחצות את הנחלים. בסופו של יום, לאחר שהוקפצו לחלץ מכונית עם חמישה נוסעים מנחל יעלים שלא נמצאה במקום, חילצו רכב מנחל רחף שנמצא תקוע באמצע הנחל בשיטפון.
ביום שני ה-8/1/13 נהג סמי טריילר מלא מזוט למפעל נגב מינרלים, בדרך חזרה החליט לנסות לחצות את נחל חימר. הזרימה החזקה בעקבות השיטפונות באזור סחפה את המשאית והקבינה של הנהג החלה להתמלא במים. הנהג שבנוסף לכל לא הייתה לו קליטה במקום הרגיש ש "סוף העולם מתקרב".
במזל בדואי שיצא מהמפעל ראה את המשאית והזעיק עזרה- הודיעו למכבי אש, למד"א, ליחידת חילוץ עין גדי שפנתה ליחידת חילוץ ערד. בשעה עשר וחצי בלילה יצאו מתנדבי יחידת חילוץ ערד והגיעו לנחל חימר אותו אפשר היה לחצות בשני הקטעים הראשונים. "הגענו עד 20 מטר מהמשאית, הצלחנו לדבר עם הנהג, מתנדב שלנו התלבש עם כל הציוד והלך מאובטח עם שני חבלים עד לקבינה, הלביש את הנהג וחזר באותו מסלול".
הנהג שכבר ראה את סוף העולם הוכנס למכונית מחוממת וחולץ מהמקום.