(צילום-דוברות מועצת הנגב)
טל אל-על סגן ומ"מ ראש עיריית באר שבע: "אין ספק שחיל האוויר יכול להיות אבן הראשה לנגב או אבן הנגף" מיכאל ביטון יו"ר מועצת הנגב וראש מועצת מקומית ירוחם: "אם ילכו על רמת דוד נגיש בגצים על בגצים ולא יהיה נמל נוסף". ח"כ איתן כבל ויו"ר ועדת הכלכלה: "מבקש שיופיעו בפנינו אנשי חיל האוויר כדי להבין את הסיבות של ההתנגדות, יחד עם מפקדי חיל האוויר לשעבר שיגיעו וידברו בשמם"
ביום שני ה-14/5/2018 התקיים דיון מהיר בוועדת הכלכלה בנושא הצורך בהקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים שבנגב ונגד ההחלטה להקימו ברמת דוד בעמק יזרעאל. נראה שהסבלנות של גורמים בנגב הסתיימה והם החליטו לעבור מהפגנות למעשים ולצאת ראש בראש נגד חיל האוויר שהוא המתנגד העיקרי ליישום שדה תעופה חלופי לנמל תעופה בן גוריון, בבסיס נבטים שבנגב.
ח"כ איתן כבל ויו"ר ועדת הכלכלה : "יש דברים שאי אפשר לעצור אותם. בסוף שדה התעופה יקום בנגב. אם יש חזון כלכלי אז זה מה שקובע, זה העתיד. ראשי הרשויות בנגב ומהצפון חייבים להשתמש בכוח הפוליטי שלהם ולהביא להחלטה. מבקש שיופיעו בפנינו אנשי חיל האוויר כדי להבין את הסיבות של ההתנגדות, יחד עם מפקדי חיל האוויר לשעבר שיגיעו וידברו בשמם."
טל אל-על סגן ומ"מ ראש עיריית באר שבע: "חתמנו על אמנה תקדימית של 22 רשויות מקומיות אשר מתקצבת את המאבק. מי שחסר בשיח הנוכחי הם ראשי הרשויות ממרכז הארץ אשר בכל רגע שאין פתרון הסבל אצלם גדל. לגבי חיל האוויר, אין ספק שחיל האוויר יכול להיות אבן הראשה לנגב או אבן הנגף."
מיכאל ביטון, יו"ר מועצת הנגב וראש מועצת מקומית ירוחם:" לא מכיר מצב שכל הנגב מאוחד יחד, מייצגים כמעט מיליון איש בעד נבטים. המאבק מייצג מיליונים נוספים יחד עם תושבי אזורים אחרים. אם ילכו על רמת דוד נגיש בגצים על בגצים ולא יהיה נמל נוסף. זאת בשורה לנגב, אם יקום בנגב הנגב יהפוך למרכז בינלאומי."
ח"כ ג'מעה אזברגה: "אין הרבה סוגיות שאני יכול להסכים עליהן עם ח"כ ענת ברקו. בנושא הקמת נמל התעופה הבינלאומי המשלים בנבטים אנחנו מסכימים לגמרי. זה מלמד על הקונצנזוס חוצה המגזרים בנושא זה"
שדה תעופה משלים בנבטים צפוי להביא לאזור לפי הערכות שונות בין 5,000-7,0000 משרות ישירות ועד 10,000 משרות במעגלים נוספים. מדובר בעוגן תעסוקתי שאין לו תחליף: משרות מגוונות בכל מיני תחומים, החל בתחומים הנוגעים ישירות בהקמת השדה ותפעולו וכלה בהיסעים, תיירות ותעשייה שיכולה להתפתח לצד השדה. שדה תעופה משלים בנגב הוא קפיצת מדרגה כלכלית אמתית לאזור.
בהקמתו, נבטים נבנה לשימוש צבאי ואזרחי, והוא כולל בתוכו את מסלול ההמראה הארוך ביותר במזרח התיכון. בשונה מהחלופה הקיימת, רמת דוד, מסלול ההמראה קיים בנבטים ואין צורך בהשקעה כלכלית נרחבת על מנת לייצר מסלול המראה שכזה.
בוועדה נאמר שאין שום ספק שההחלטה הכלכלית הטובה ביותר עבור מדינת ישראל היא הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בנבטים "ואנו סבורים שממשלת ישראל תקבל את ההחלטה הטובה ביותר משום שמה שטוב לנגב, טוב גם לישראל!"