יצא לדרך- פרויקט הרחבת כביש 31
הקטע הראשון שמבוצע בימים אלו, באורך 2.5 ק"מ, בין הכניסה לעיר ועד לכיכר ערד – מבואות ערד-צומת ערד – נמצא כבר בביצוע מזה כחודשיים.
כביש דו מסלולי דו נתיבי עם אי תנועה רחב הכולל גינון בין כיווני הנסיעה. בשולי הדרך פיתוח נופי וגינון. מדרכות ותאורה לכל אורך הקטע. ייסלל שביל אופניים ויוצבו מעקות בטיחות לכלי רכב ולהולכי רגל. בצומת הכניסה לעיר ערד יוצב רמזור להסדרת התנועה בין כביש 31 לרחובות שמיר וקנאים. מהירות הנסיעה לאורכו של הכביש תועלה (רשמית) ל-100 קמ"ש.
מאת: ענת רסקין
החברה הלאומית לדרכים פרסמה בחודש פברואר 2011 את המכרז לתחילת הרחבת כביש 31 ושדרוגו לציר נסיעה מהיר ובטוח יותר. הקטע הראשון שמבוצע בימים אלו, באורך 2.5 ק"מ, בין הכניסה לעיר ועד לכיכר ערד – מבואות ערד-צומת ערד – נמצא כבר בביצוע מזה כחודשיים.
הטיפול ב-31.5 קילומטרים נוספים לארכו של הכביש, יתחיל במהלך השנה הקרובה, עם פרסומם של יתר המכרזים בכביש זה.
"התכנון שקודם ע"י החברה הלאומית לדרכים, כולל שדרוג והרחבת הכביש לדו מסלולי, דו נתיבי בכל כיוון עם מפרדה קשיחה בין שני כיווני הנסיעה ותאורה לאורך הכביש", אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס, "בצמתים שבכביש, יוקמו מפרידנים שהם מחלפים קטנים, על מנת להעלות את רמת הבטיחות בכביש. לאחרונה אף אושרה תכנית לעיר חדשה בשם כסיף אשר תחובר לכביש זה".
"בקטע הראשון היוצא כעת לביצוע, תבוצע הרחבת ושדרוג הכביש לדו מסלולי דו נתיבי עם אי תנועה רחב הכולל גינון בין כיווני הנסיעה. במסגרת העבודות יבוצע טיפול אינטנסיבי בשולי הדרך מבחינת פיתוח נופי וגינון. יוקמו מדרכות ותותקן תאורה לכל אורך הקטע. בנוסף, ייסלל שביל אופניים ויוצבו מעקות בטיחות לכלי רכב ולהולכי רגל. בצומת הכניסה לעיר יוצב רמזור להסדרת התנועה בין כביש 31 לרחובות שמיר וקנאים. הפרויקט כולל טיפול בתשתיות מים וביוב עירוניות העשויות להפגע עקב העבודות, בנוסף להעמקת התשתיות של חברת הכבלים וחברת חשמל".
כביש 31 מצומת שוקת עד צומת ערד הינו ציר רוחב עיקרי המחבר את כביש 90 לכביש 40 לכיוון מרכז הארץ ולכביש 60 לכיוון באר שבע. לאורכו של הכביש קיימים ריכוזי אוכלוסיה רבים של בדואים, כאשר חלקם מתגורר בישובים מוסדרים כדוגמת כסיפה וחורה וחלקם גרים בפזורה. הדרך הקיימת מאופיינת במספר גדול מאוד של כניסות ויציאות בלתי חוקיות היוצרות מפגע בטיחותי חמור, אשר גרם לתאונות דרכים רבות וחלקן אף קשות.
"הפרויקט משתלב בחזון החברה, בתרומתו לשדרוג איכות הנסיעה ברמה הארצית, בה בעת שהוא מסדיר את הנגישות והבטיחות של התושבים הגרים לצד הדרך. עם סיום הפרויקט, תגדל קיבולת הכביש ותעלה מהירות הנסיעה ל-100 קמ"ש, למעט קטע של קילומטר וחצי בין מולדה לנבטים, שבו תותר נסיעה במהירות של 80 קמ"ש" אומר יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן.
עוד בתכנון –
הקמת מחלף יהלום בצומת תל ערד (בשלב ב')
הקמת מחלפים קטנים באזור התעשייה שוקת, חורה, יתיר, מולדה, נבטים, מרעית ופארק ערד.
הפרויקט כולל הקמת תאורה בצמתים ובמפרידנים (מחלפים קטנים) וביצוע שיקום נופי בצדי הדרך.
מצב הפרויקט:
מקטע II – מבואות ערד-נבטים – קטע כביש זה הוארך ל-14 ק"מ במקום 9 ק"מ. בימים אלה החברה אמורה לסיים את ההכנות לקראת המכרז. המכרז צפוי להתפרסם במהלך חודש אוגוסט.
שני מקטעים נוספים שאמורים להתפרסם בסוף השנה:
נבטים-מולדה – אורך הקטע: 8 ק"מ.
מולדה-שוקת – אורך הקטע: כ-7 ק"מ.