רשות הטבע והגנים הצביעה בעד התוכנית ואלו נציגי גופים ירוקים אחרים הצביעו נגד. היזמים מבטיחים בנייה המשתלבת בנוף וראש המועצה האזוריתתמר דב ליטבינוף אומר בתגובה כי שטח זה יועד בתוכניות הסטטוטוריות לשרותי דרך ותחנת דלק.
עוד בנושא בכתבה של צפריר רינת בהארץ
www.haaretz.co.il/hasite/spages/1199061.html
במאמר שהתפרסם ב- 17/11/10 בהארץ ע"י צפריר רינת נאמר כי בשבוע שעבר ערכה המועצה הארצית לתכנון ובנייה דיון על תוכנית בנייה הכוללת תחנת דלק, שתוקם מול אזור בתי המלון של עין בוקק, בצמוד לכביש 90 העובר לאורך ים המלח, ומתחם מסחרי באזור הדרומי של הים, סמוך לשמורת הטבע עין בוקק.
נציג רשות הטבע והגנים, האחראית על שמורות הטבע הגדולות באזור ים המלח, הצביע בעד ואילו נציגי גופים ירוקים במועצה הארצית לתכנון ובנייה התנגדו לאישור התוכנית, בטענה שהיא תפגע בנוף. יש לציין כי מעברו השני של כביש 90 יש מוקד פיתוח גדול ובו תחנת דלק ומרכז מסחרי.
גורמים מקצועיים ברשות הטבע והגנים טענו שיש להסדיר את כניסת המבקרים ובכך להגן על הטבע. הקמת המבואה תאפשר דרך גישה, הנחוצה גם להקמת תחנת הדלק. דרך הגישה נחוצה גם כדי למנוע מצב שבו עומדים כיום המטיילים בשמורת נחל בוקק בשולי הכביש ומסכנים את חייהם. (אם כי ניתן להיכנס לשמורה באופן בטוח באמצעות מעבר תת קרקעי מאזור בתי המלון).
יזמי התוכנית ספרו כי תוכנית תחנת הדלק ושטחי המסחר יתבססו על בנייה המשתלבת בנוף באמצעות צבעים מדבריים. הם גם ציינו שמצפון הערבה ועד ירושלים אין שום פרויקט משמעותי של מסחר ושירותי דרכים ושהפרויקט שלהם ייתן מענה לצורך זה.
בתגובה לידיעה שהתפרסמה בהארץ, אמר ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף כי:"השטח עליו מיועדת לקום תחנת הדלק נקבע בכל התכניות הסטוטוריות כשטח המיועד לשרותי דרך ותחנת דלק. גם תמ"א 13, תכנית המתאר הארצית לים המלח וחופיו, קובעת בפירוש כי מדובר באיזור המיועד לפיתוח הנמצא מחוץ לגבולות "הלב השמור".
אדם טבע ודין מסלפים את העובדות כאשר הם מציגים את האיזור כשמורת טבע לא מפותחת. מדובר בשטח הצמוד למתקן טיהור שפכים, מיכלים של מקורות ולמלון הגדול ביותר באזור ולכן יהיה שקר להציגו כאזור "בלתי מופר".
מנהל מקרקעי ישראל יזם את המכרז להקמת תחנת הדלק והתכנית עברה את אישורי הוועדות הרלוונטיות. מדובר ביזם תמים שרכש את הקרקע ועל גבו מתנהל מאבק מכוער רווי ספקולציות".